Rozszerzona rzeczywistość – co to takiego?

Spotkałeś ostatnio mnóstwo osób, które grały w Pokomen Go? Zastanawiasz się jak to możliwe, że ludzie szukają stworków po swoim mieście? To właśnie przykład rozszerzonej rzeczywistości, czyli Augemented Reality. W tym artykule dowiesz się, na czym ona polega i jak ona zostaje wykorzystywana w praktyce.

Rozszerzona rzeczywistość – co to takiego?

Rozszerzona rzeczywistość to system łączący jednocześnie świat realny z wirtualnym. Najczęściej w praktyce to wygląda tak, że użytkownik takiego systemu widzi nałożone elementy na telefonie, tablecie czy okularach przed sobą w świecie rzeczywistym. Co ciekawe pierwsze prace nad taką technologią zostały zapoczątkowane już w latach 90. XX wieku. Obecnie, w wyniku postępu technologicznego system ten finalnie został rozbudowany i ma zastosowanie w wielu dziedzinach życia.

Rozszerzona rzeczywistość wygląda w praktyce?

Rezultaty łączenia świata rzeczywistego z wirtualnym możemy zobaczyć, chociażby w hitowej grze Pokemon Go dostępnej na telefony komórkowe. Jednak wirtualna rzeczywistość nie służy wyłącznie do rozrywki. Rozwiązania i założenia, z których zbudowany został system jak najbardziej można, a wręcz należy wykorzystywać w różnych dzieciach tj. literatura, architektura, medycyna, handel czy przemysł.

Zastosowanie rzeczywistości rozszerzonej w medycynie

Medycyna jest jednym z tych dziecin, która chętnie korzysta z wirtualnej rzeczywistości. Szkolenia medyczne oparte o augemented reality spotykają się z coraz większym zainteresowaniem. Nowe technologie umożliwiające dodatkowe warstwy wiedzy medycznej mogą z pewnością zminimalizować ryzyko ewentualnych błędów medycznych.

Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle

Oprócz medycyny, wykorzystywanie rzeczywistości rozszerzonej widać także w przemyśle wśród zarówno doświadczonych firm, jak i tych młodych, stawiających pierwsze kroki na konkurencyjnym rynku. Wykorzystywanie tego systemu w sektorze przemysłu usprawnia przede wszystkim przesył informacji, który umożliwia m.in. szybszą współpracę między poszczególnymi strukturami firmy oraz sprawne reagowanie na awarie maszyn.